25.04.2018, 14:59
Bin ja gerade dabei, die richtigen Texturdaten aus der Stadt-Definition zu laden. Dabei kam mir die Idee, einfach zwei Renderer zu basteln. Einen Vanilla-Renderer, der die Versatzstücke der Häuser einzeln und richtig in einem 2D-Fenster aufmalt, und den bisher vorhandenen 3D-OpenGL-Renderer, mit der Möglichkeit, on-the-fly zu wechseln.
Bei der Steuerung hab ich das jetzt nämlich so drin. Ein Tastendruck wechselt zwischen weichem Laufen und harten Schritten
Right now I'm developing a loader for the correct texture data from the city definition. During that I had the idea to create two renderers. A vanilla renderer, which paints the set pieces of the houses individually and correctly in a 2D window, and the existing 3D OpenGL renderer, with the possibility to switch on-the-fly.
That's actually how it works with the controls at the moment. One press of a button toggles between smooth running and hard steps
Bei der Steuerung hab ich das jetzt nämlich so drin. Ein Tastendruck wechselt zwischen weichem Laufen und harten Schritten

Right now I'm developing a loader for the correct texture data from the city definition. During that I had the idea to create two renderers. A vanilla renderer, which paints the set pieces of the houses individually and correctly in a 2D window, and the existing 3D OpenGL renderer, with the possibility to switch on-the-fly.
That's actually how it works with the controls at the moment. One press of a button toggles between smooth running and hard steps
