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Hallo Losting.
Funktioniert es, wenn du die Anführungszeichen setzt?
Also so:
[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
mount c "e:\games"
mount t "i:\" -t cdrom -usecd 1 -ioctl
c:
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hi,
danke erst ma für die schnelle antwort^^
ne geht leider nicht immer noch I**egal command
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Wie heißt denn die Image-Datei?
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Und die Endung? Ist es ISO, BIN/CUE oder was anderes?
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aso .mds is mit alkohol gemacht worden
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Komisch... Bei mir klappts mit MDS und Daemon Tools. Allerdings nicht mit Z, das ich grad nicht zur Hand hab.
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04.11.2008, 18:00
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 04.11.2008, 18:02 von Losting.)
und das in der z.conf is so weit richtig? schon komisch. villt. an der dosbox was?
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Poste doch mal deine Config, dann sieht man vielleicht klarer. Gib auch an, ob du XP oder Vista benutzt.
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04.11.2008, 20:06
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 04.11.2008, 20:07 von Losting.)
habe XP DOSBox 0.72 wie gesagt (E) soll das spiel hin und (I) ist das Virtuelle Laufwerk von deamon tools dort habe ich bei Emulation alles aus ka ob das wichtig is ... bei DOSBox habe ich keine einstellungen verändert also alles standart.
hier meine z.conf
# This is the configurationfile for DOSBox 0.72.
# Lines starting with a # are commentlines.
# They are used to (briefly) document the effect of each option.
[sdl]
# fullscreen -- Start dosbox directly in fullscreen.
# fulldouble -- Use double buffering in fullscreen.
# fullresolution -- What resolution to use for fullscreen: original or fixed size (e.g. 1024x768).
# windowresolution -- Scale the window to this size IF the output device supports hardware scaling.
# output -- What to use for output: surface,overlay,opengl,openglnb,ddraw.
# autolock -- Mouse will automatically lock, if you click on the screen.
# sensitiviy -- Mouse sensitivity.
# waitonerror -- Wait before closing the console if dosbox has an error.
# priority -- Priority levels for dosbox: lowest,lower,normal,higher,highest,pause (when not focussed).
# Second entry behind the comma is for when dosbox is not focused/minimized.
# mapperfile -- File used to load/save the key/event mappings from.
# usescancodes -- Avoid usage of symkeys, might not work on all operating systems.
fullscreen=false
fulldouble=false
fullresolution=original
windowresolution=original
output=surface
autolock=true
sensitivity=100
waitonerror=true
priority=higher,normal
mapperfile=mapper.txt
usescancodes=true
[dosbox]
# language -- Select another language file.
# memsize -- Amount of memory DOSBox has in megabytes.
# machine -- The type of machine tries to emulate:hercules,cga,tandy,pcjr,vga.
# captures -- Directory where things like wave,midi,screenshot get captured.
language=
machine=vga
captures=capture
memsize=16
[render]
# frameskip -- How many frames DOSBox skips before drawing one.
# aspect -- Do aspect correction, if your output method doesn't support scaling this can slow things down!.
# scaler -- Scaler used to enlarge/enhance low resolution modes.
# Supported are none,normal2x,normal3x,advmame2x,advmame3x,hq2x,hq3x,
# 2xsai,super2xsai,supereagle,advinterp2x,advinterp3x,
# tv2x,tv3x,rgb2x,rgb3x,scan2x,scan3x.
# If forced is appended (like scaler=hq2x forced), the scaler will be used
# even if the result might not be desired.
frameskip=0
aspect=false
scaler=normal2x
[cpu]
# core -- CPU Core used in emulation: normal,simple,dynamic,auto.
# auto switches from normal to dynamic if appropriate.
# cycles -- Amount of instructions DOSBox tries to emulate each millisecond.
# Setting this value too high results in sound dropouts and lags.
# You can also let DOSBox guess the correct value by setting it to max.
# The default setting (auto) switches to max if appropriate.
# cycleup -- Amount of cycles to increase/decrease with keycombo.
# cycledown Setting it lower than 100 will be a percentage.
core=auto
cycles=auto
cycleup=500
cycledown=20
[mixer]
# nosound -- Enable silent mode, sound is still emulated though.
# rate -- Mixer sample rate, setting any devices higher than this will
# probably lower their sound quality.
# blocksize -- Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering
# but sound will also be more lagged.
# prebuffer -- How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize.
nosound=false
rate=22050
blocksize=2048
prebuffer=10
[midi]
# mpu401 -- Type of MPU-401 to emulate: none, uart or intelligent.
# device -- Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
# This can be default,alsa,oss,win32,coreaudio,none.
# config -- Special configuration options for the device. In Windows put
# the id of the device you want to use. See README for details.
mpu401=intelligent
device=default
config=
[sblaster]
# sbtype -- Type of sblaster to emulate:none,sb1,sb2,sbpro1,sbpro2,sb16.
# sbbase,irq,dma,hdma -- The IO/IRQ/DMA/High DMA address of the soundblaster.
# mixer -- Allow the soundblaster mixer to modify the DOSBox mixer.
# oplmode -- Type of OPL emulation: auto,cms,opl2,dualopl2,opl3.
# On auto the mode is determined by sblaster type.
# All OPL modes are 'Adlib', except for CMS.
# oplrate -- Sample rate of OPL music emulation.
sbtype=sb16
sbbase=220
irq=7
dma=1
hdma=5
mixer=true
oplmode=auto
oplrate=22050
[gus]
# gus -- Enable the Gravis Ultrasound emulation.
# gusbase,irq1,irq2,dma1,dma2 -- The IO/IRQ/DMA addresses of the
# Gravis Ultrasound. (Same IRQ's and DMA's are OK.)
# gusrate -- Sample rate of Ultrasound emulation.
# ultradir -- Path to Ultrasound directory. In this directory
# there should be a MIDI directory that contains
# the patch files for GUS playback. Patch sets used
# with Timidity should work fine.
gus=true
gusrate=22050
gusbase=240
irq1=5
irq2=5
dma1=3
dma2=3
ultradir=C:\ULTRASND
[speaker]
# pcspeaker -- Enable PC-Speaker emulation.
# pcrate -- Sample rate of the PC-Speaker sound generation.
# tandy -- Enable Tandy Sound System emulation (off,on,auto).
# For auto Tandysound emulation is present only if machine is set to tandy.
# tandyrate -- Sample rate of the Tandy 3-Voice generation.
# disney -- Enable Disney Sound Source emulation. Covox Voice Master and Speech Thing compatible.
pcspeaker=true
pcrate=22050
tandy=auto
tandyrate=22050
disney=true
[joystick]
# joysticktype -- Type of joystick to emulate: auto (default), none,
# 2axis (supports two joysticks,
# 4axis (supports one joystick, first joystick used),
# 4axis_2 (supports one joystick, second joystick used),
# fcs (Thrustmaster), ch (CH Flightstick).
# none disables joystick emulation.
# auto chooses emulation depending on real joystick(s).
# timed -- enable timed intervals for axis. (false is old style behaviour).
# autofire -- continuously fires as long as you keep the button pressed.
# swap34 -- swap the 3rd and the 4th axis. can be useful for certain joysticks.
# buttonwrap -- enable button wrapping at the number of emulated buttons.
joysticktype=auto
timed=true
autofire=false
swap34=false
buttonwrap=true
[serial]
# serial1-4 -- set type of device connected to com port.
# Can be disabled, dummy, modem, nullmodem, directserial.
# Additional parameters must be in the same line in the form of
# parameter:value. Parameter for all types is irq.
# for directserial: realport (required), rxdelay (optional).
# for modem: listenport (optional).
# for nullmodem: server, rxdelay, txdelay, telnet, usedtr,
# transparent, port, inhsocket (all optional).
# Example: serial1=modem listenport:5000
serial1=dummy
serial2=dummy
serial3=disabled
serial4=disabled
[dos]
# xms -- Enable XMS support.
# ems -- Enable EMS support.
# umb -- Enable UMB support.
# keyboardlayout -- Language code of the keyboard layout (or none).
xms=true
ems=true
umb=true
keyboardlayout=none
[ipx]
# ipx -- Enable ipx over UDP/IP emulation.
ipx=false
[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
mount c "e:\games"
mount t "i:\" -t cdrom -usecd 1 -ioctl
c:
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Ändere den joysticktype von auto auf none ab, z.conf speichern. Von der dosbox.conf eine Kopie machen (!) und den Inhalt der z.conf in die dosbox.conf übertragen.
Wenn du nur DOSBox benutzt, also ohne Frontends wie DOG oder DFend, dann greift DOSbox nur auf die dosbox.conf zu und nicht auf die z.conf.
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04.11.2008, 20:44
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 04.11.2008, 20:45 von Losting.)
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Schau mal im Windows Explorer, ob das Verzeichnis E:\Games überhaupt existiert. Wenn nicht, lege es im Explorer an und versuch es mit dem Mounten in der DOSBox nochmal.
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04.11.2008, 20:59
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 04.11.2008, 21:02 von Losting.)
ordner neu gemacht dann gings -.- aber wenn ich jetz ein befehl eingeben will kommt wieder gleich I**egal command egal was ich schreibe ..
so schaut das ganze jezt aus
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04.11.2008, 21:03
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 04.11.2008, 21:07 von Crystal.)
Ich nehme mal an, dass du jetzt vom Image-Laufwerk aus das Spiel installieren willst:
Tippe in der DOSBox t: ein, damit wechselst du auf das Image. Dann tippe DIR ein und schau nach, ob es sowas ähnliches wie install.exe, install.bat oder setup.exe gibt.
Je nachdem, was im Verzeichnis steht, tippt man dann entweder install oder setup ein, damit das Installationsprogramm vom Image aus starten kann.
Als Zielverzeichnis dann C:\Z eingeben. INSTALL startet man immer von der CD oder vom Image aus, aber nie von der Platte. Deshalb sagt er auch I.l.l.e.g.a.l command.
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yeaha geht !! vielen dank!!
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Prima. Das Bild hat sehr geholfen, dem Fehler auf die Schliche zu kommen.
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blöde frage jetz aber... öm wie kann ich das spiel jetz wieder starten? dosbox öffnen und dann einfach Z starten geht nich und was ich da fürn befehl schreiben muss ka sry -.-
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Nun, dann musst du jedes Mal, wenn du das Spiel neu startest, den kompletten Klumpatsch neu eintippen, sprich alles neu mounten. So übertrieben viel Arbeit ist das ja nicht, wenn man den Dreh 'raus hat. Es gibt allerdings noch eine andere Methode. Die wurde in diesem Thread schon ausführlich erklärt, das kannst du ja mal ausprobieren.
-> Zurück zu Beitrag #35
Den und die folgenden Beiträge würde ich mir mal genau anschauen. Das sollte helfen. Ansonsten kannst du ja nochmal nachfragen, wenn Unklarheiten bestehen.
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es gibt für dosbox eine Konfigurationsdatei namens "Dosbox.conf" dort kann man u.a. Befehle eintragen, die beim Start des Emulators ausgeführt werden sollen. Hier mal ein Ausschnitt aus meiner dosbox.conf:
...
[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
mount c ~/DOS_Spiele
mount d /media/iso -t cdrom
c:
cls
hier könnte man also auch z automatisch mounten und dann starten lassen
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