Themabewertung:
  • 0 Bewertung(en) - 0 im Durchschnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Das Schwarze Auge - Nordlandtrilogie Heldenedition auf anderes Laufwerk installieren
#1
Hallo und Grüss Euch!

Ich habe eine Frage und eine Bitte und ich hoffe Ihr könnt mir helfen.

Ich habe bei Amazon "Das Schwarze Auge - Nordlandtrilogie Heldenedition" gekauft. Die Installlation wird vorgegeben auf das Laufwerk C:\. Leider kann ich das aus bestimmten Gründen nicht auf dieses Laufwerk installieren.

Ich müsste das auf das Laufwerk mit dem Ordener Y:\[ Games ] installieren

Ich habe versucht die dosboxDSA1.conf anzupassen, leider schaffe ich das nicht. Könnt Ihr mir da bitte bitte unter die Arme greifen.

Danke schon jetzt für Eure Hilfe.

LG
martin
Zitieren
#2
Du könntest mal versuchen, die Pfadanpassung mit DFend zu machen. Aber das geht wohl auch erst nachdem es schon installiert ist. Siehe http://www.crystals-dsa-foren.de/showthr...#pid104275

Kannst du wirklich gar nicht erst auf C: installieren, oder geht es dir eher darum, dass das Spiel nicht auf C: bleiben soll? In dem anderen Thread wurde erwähnt, dass sich der Pfad bei Installation nicht ändern lässt. Eine Anpassung im Nachhinein wiederum wäre eben wie im Link beschrieben möglich ...
Zitieren
#3
Danke Dir vielmals. Diesen Beitrag kannte ich bereits. Ich bekomme es nicht mal mit D-Fend hin. Ich bekomme nicht einmal eine Fehlermeldung. Das Programm startet kurz mit einer schwarzen Box, und bricht sofort wieder ab.
Zitieren
#4
Hallo Martin :wave:,

hast Du das Spiel schon nach C: installiert, und dann nach Y: verschoben? Dann poste bitte die conf-Dateien, und die genauen Pfadnahmen in Y:/Games/.
Zitieren
#5
servus :)
sehr gerne mache ich das. :)
liegen soll die software auf y:\[ Games ]\zocken\.....
(Die DosBox kommt mit space zurecht, ich weiss das von einem anderen Spiel.)

Config Datei:
# This is the configurationfile for DOSBox 0.74. (Please use the latest version of DOSBox)
# Lines starting with a # are commentlines and are ignored by DOSBox.
# They are used to (briefly) document the effect of each option.

[sdl]
# fullscreen: Start dosbox directly in fullscreen. (Press ALT-Enter to go back)
# fulldouble: Use double buffering in fullscreen. It can reduce screen flickering, but it can also result in a slow DOSBox.
# fullresolution: What resolution to use for fullscreen: original or fixed size (e.g. 1024x768).
# Using your monitor's native resolution with aspect=true might give the best results.
# If you end up with small window on a large screen, try an output different from surface.
# windowresolution: Scale the window to this size IF the output device supports hardware scaling.
# (output=surface does not!)
# output: What video system to use for output.
# Possible values: surface, overlay, opengl, openglnb, ddraw.
# autolock: Mouse will automatically lock, if you click on the screen. (Press CTRL-F10 to unlock)
# sensitivity: Mouse sensitivity.
# waitonerror: Wait before closing the console if dosbox has an error.
# priority: Priority levels for dosbox. Second entry behind the comma is for when dosbox is not focused/minimized.
# pause is only valid for the second entry.
# Possible values: lowest, lower, normal, higher, highest, pause.
# mapperfile: File used to load/save the key/event mappings from. Resetmapper only works with the defaul value.
# usescancodes: Avoid usage of symkeys, might not work on all operating systems.

fullscreen=true
fulldouble=false
fullresolution=original
windowresolution=960x600
output=ddraw
autolock=true
sensitivity=100
waitonerror=true
priority=higher,normal
mapperfile=mapper-0.74.map
usescancodes=true

[dosbox]
# language: Select another language file.
# machine: The type of machine tries to emulate.
# Possible values: hercules, cga, tandy, pcjr, ega, vgaonly, svga_s3, svga_et3000, svga_et4000, svga_paradise, vesa_nolfb, vesa_oldvbe.
# captures: Directory where things like wave, midi, screenshot get captured.
# memsize: Amount of memory DOSBox has in megabytes.
# This value is best left at its default to avoid problems with some games,
# though few games might require a higher value.
# There is generally no speed advantage when raising this value.

language=
machine=svga_s3
captures=capture
memsize=16

[render]
# frameskip: How many frames DOSBox skips before drawing one.
# aspect: Do aspect correction, if your output method doesn't support scaling this can slow things down!.
# scaler: Scaler used to enlarge/enhance low resolution modes.
# If 'forced' is appended, then the scaler will be used even if the result might not be desired.
# Possible values: none, normal2x, normal3x, advmame2x, advmame3x, advinterp2x, advinterp3x, hq2x, hq3x, 2xsai, super2xsai, supereagle, tv2x, tv3x, rgb2x, rgb3x, scan2x, scan3x.

frameskip=0
aspect=true
scaler=normal2x

[cpu]
# core: CPU Core used in emulation. auto will switch to dynamic if available and appropriate.
# Possible values: auto, dynamic, normal, simple.
# cputype: CPU Type used in emulation. auto is the fastest choice.
# Possible values: auto, 386, 386_slow, 486_slow, pentium_slow, 386_prefetch.
# cycles: Amount of instructions DOSBox tries to emulate each millisecond.
# Setting this value too high results in sound dropouts and lags.
# Cycles can be set in 3 ways:
# 'auto' tries to guess what a game needs.
# It usually works, but can fail for certain games.
# 'fixed #number' will set a fixed amount of cycles. This is what you usually need if 'auto' fails.
# (Example: fixed 4000).
# 'max' will allocate as much cycles as your computer is able to handle.
#
# Possible values: auto, fixed, max.
# cycleup: Amount of cycles to decrease/increase with keycombo.(CTRL-F11/CTRL-F12)
# cycledown: Setting it lower than 100 will be a percentage.

core=auto
cputype=auto
cycles=auto
cycleup=10
cycledown=20

[mixer]
# nosound: Enable silent mode, sound is still emulated though.
# rate: Mixer sample rate, setting any device's rate higher than this will probably lower their sound quality.
# Possible values: 44100, 48000, 32000, 22050, 16000, 11025, 8000, 49716.
# blocksize: Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering but sound will also be more lagged.
# Possible values: 1024, 2048, 4096, 8192, 512, 256.
# prebuffer: How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize.

nosound=false
rate=44100
blocksize=1024
prebuffer=20

[midi]
# mpu401: Type of MPU-401 to emulate.
# Possible values: intelligent, uart, none.
# mididevice: Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
# Possible values: default, win32, alsa, oss, coreaudio, coremidi, none.
# midiconfig: Special configuration options for the device driver. This is usually the id of the device you want to use.
# See the README/Manual for more details.

mpu401=intelligent
mididevice=default
midiconfig=

[sblaster]
# sbtype: Type of Soundblaster to emulate. gb is Gameblaster.
# Possible values: sb1, sb2, sbpro1, sbpro2, sb16, gb, none.
# sbbase: The IO address of the soundblaster.
# Possible values: 220, 240, 260, 280, 2a0, 2c0, 2e0, 300.
# irq: The IRQ number of the soundblaster.
# Possible values: 7, 5, 3, 9, 10, 11, 12.
# dma: The DMA number of the soundblaster.
# Possible values: 1, 5, 0, 3, 6, 7.
# hdma: The High DMA number of the soundblaster.
# Possible values: 1, 5, 0, 3, 6, 7.
# sbmixer: Allow the soundblaster mixer to modify the DOSBox mixer.
# oplmode: Type of OPL emulation. On 'auto' the mode is determined by sblaster type. All OPL modes are Adlib-compatible, except for 'cms'.
# Possible values: auto, cms, opl2, dualopl2, opl3, none.
# oplemu: Provider for the OPL emulation. compat might provide better quality (see oplrate as well).
# Possible values: default, compat, fast.
# oplrate: Sample rate of OPL music emulation. Use 49716 for highest quality (set the mixer rate accordingly).
# Possible values: 44100, 49716, 48000, 32000, 22050, 16000, 11025, 8000.

sbtype=sb16
sbbase=220
irq=7
dma=1
hdma=5
sbmixer=true
oplmode=auto
oplemu=default
oplrate=44100

[gus]
# gus: Enable the Gravis Ultrasound emulation.
# gusrate: Sample rate of Ultrasound emulation.
# Possible values: 44100, 48000, 32000, 22050, 16000, 11025, 8000, 49716.
# gusbase: The IO base address of the Gravis Ultrasound.
# Possible values: 240, 220, 260, 280, 2a0, 2c0, 2e0, 300.
# gusirq: The IRQ number of the Gravis Ultrasound.
# Possible values: 5, 3, 7, 9, 10, 11, 12.
# gusdma: The DMA channel of the Gravis Ultrasound.
# Possible values: 3, 0, 1, 5, 6, 7.
# ultradir: Path to Ultrasound directory. In this directory
# there should be a MIDI directory that contains
# the patch files for GUS playback. Patch sets used
# with Timidity should work fine.

gus=false
gusrate=44100
gusbase=240
gusirq=5
gusdma=3
ultradir=C:\ULTRASND

[speaker]
# pcspeaker: Enable PC-Speaker emulation.
# pcrate: Sample rate of the PC-Speaker sound generation.
# Possible values: 44100, 48000, 32000, 22050, 16000, 11025, 8000, 49716.
# tandy: Enable Tandy Sound System emulation. For 'auto', emulation is present only if machine is set to 'tandy'.
# Possible values: auto, on, off.
# tandyrate: Sample rate of the Tandy 3-Voice generation.
# Possible values: 44100, 48000, 32000, 22050, 16000, 11025, 8000, 49716.
# disney: Enable Disney Sound Source emulation. (Covox Voice Master and Speech Thing compatible).

pcspeaker=true
pcrate=44100
tandy=auto
tandyrate=44100
disney=true

[joystick]
# joysticktype: Type of joystick to emulate: auto (default), none,
# 2axis (supports two joysticks),
# 4axis (supports one joystick, first joystick used),
# 4axis_2 (supports one joystick, second joystick used),
# fcs (Thrustmaster), ch (CH Flightstick).
# none disables joystick emulation.
# auto chooses emulation depending on real joystick(s).
# (Remember to reset dosbox's mapperfile if you saved it earlier)
# Possible values: auto, 2axis, 4axis, 4axis_2, fcs, ch, none.
# timed: enable timed intervals for axis. Experiment with this option, if your joystick drifts (away).
# autofire: continuously fires as long as you keep the button pressed.
# swap34: swap the 3rd and the 4th axis. can be useful for certain joysticks.
# buttonwrap: enable button wrapping at the number of emulated buttons.

joysticktype=auto
timed=true
autofire=false
swap34=false
buttonwrap=false

[serial]
# serial1: set type of device connected to com port.
# Can be disabled, dummy, modem, nullmodem, directserial.
# Additional parameters must be in the same line in the form of
# parameter:value. Parameter for all types is irq (optional).
# for directserial: realport (required), rxdelay (optional).
# (realport:COM1 realport:ttyS0).
# for modem: listenport (optional).
# for nullmodem: server, rxdelay, txdelay, telnet, usedtr,
# transparent, port, inhsocket (all optional).
# Example: serial1=modem listenport:5000
# Possible values: dummy, disabled, modem, nullmodem, directserial.
# serial2: see serial1
# Possible values: dummy, disabled, modem, nullmodem, directserial.
# serial3: see serial1
# Possible values: dummy, disabled, modem, nullmodem, directserial.
# serial4: see serial1
# Possible values: dummy, disabled, modem, nullmodem, directserial.

serial1=dummy
serial2=dummy
serial3=disabled
serial4=disabled

[dos]
# xms: Enable XMS support.
# ems: Enable EMS support.
# umb: Enable UMB support.
# keyboardlayout: Language code of the keyboard layout (or none).

xms=true
ems=true
umb=true
keyboardlayout=gr

[ipx]
# ipx: Enable ipx over UDP/IP emulation.

ipx=false

[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
# You can put your MOUNT lines here.
echo off
cls
imgmount d c:\dosgames\dsaschick\DSA_1293.cue -t cdrom
Zitieren
#6
Und die Datei y:\[ Games ]\zocken\dsaschick\DSA_1293.cue gibt es tatsächlich?

Du brauchst noch ein Verzeichnis für die virtuelle Festplatte dedr DOSBox, z.B.
[code]
mount c: y:\[ Games ]\zocken\dsa
[\code]
Zitieren
#7
Existiert das Verzeichnis "y:\[ Games ]\zocken\dsa"?
Existiert die Datei "y:\[ Games ]\zocken\dsa\DSA_1293.cue"?


In der Zeile mit dem imgmount fehlt das "y:\" vor "[ Games ]\zocken\dsa\DSA_1293.cue".
Der Doppelpunkt nach "c:" muss weg (sorry, mein Fehler).

EDIT: Im Post oben lag die Datei DSA_1293.cue in "y:\[ Games ]\zocken\dsaschick" und jetzt in "y:\[ Games ]\zocken\dsa"?
Du brauchst zwei Verzeichnisse, eines für mount, und eines für imgmount mit den CUE- und BIN-Dateien.
Zitieren
#8
@Rabenaas,

Servus,
sorry - mir fehlt jetzt aber total das Verständnis.
Ich habe das Spiel jetzt auf dem Laufwerk c:\ und auf dem Laufwerk y:\ liegen. Jeweils im root Verzeichnis.

Wenn ich folgende Codes eingebe:

imgmount d C:\dosgames\dsaschick\DSA_1293.cue -t cdrom                       (Installationsordner - hier wird gestartet - original Code)
imgmount d Y:\dosgames\dsaschick\DSA_1293.cue -t cdrom                       (hier (Y:\) will ich das spiel haben - wird nicht gestartet - mein Code)

die 2. Zeile ist die original Zeile aus der config.

_______________________________________________________________________________________________________________


Wenn ich auf dem Laufwerk C:\ den Ordner dosgames in 1dosgames umbenenne, und die config Datei auf
Code:
imgmount d C:\1dosgames\dsaschick\DSA_1293.cue -t cdrom
umändere, wird das Spiel auch nicht gestartet.





(Es handelt sich um einen Firmenrechner - daher muss ich da aufpassen. Da sollen ja keine Spiele oben liegen. :))
Zitieren
#9
@Rabenaas,

Servus,
Mensch... lange hab ich gebraucht.
Ich Depp habe vergessen die *.bat Datei mit der das Spiell aufgerufen wird, anzupassen.

Auf jeden Fall danke für Deine Hilfe...


Für künftige Leidensgenossen die auf andere Laufwerke oder in andere Ordner kopieren wolllen/müssen:


die Config-Dateien sind wie folgt anzupassen:
imgmount d Y:\DSA\dsaschick\DSA_1293.cue -t cdrom    
(Y-steht für das LW wo das Spiel liegt)

Die *.bat Dateien sind wie folgt anzupassen:
y:\DSA\dosbox.exe y:\DSA\DSA1\schick.bat -exit -conf dosboxDSA1.conf


Dann kann man das Spiel beliebig kopieren in Ordner verschieben, etc etc etc.
Zitieren
#10
Na, Hauptsache es läuft... :)
Zitieren




Benutzer, die gerade dieses Thema anschauen: 1 Gast/Gäste