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		Abend zusammen,
 ich habe den ganzen Sternenschweif threads durchgeschaut und kein vergleichbaren eintrag gefunden.
 
 Mein Spiel hängt sich immer auf und dann geht nichts mehr. Nicht mal eine Fehlermeldung bekomme ich. Also ich habe die 2 CD Version und natürlich die dosbox davor. hat einer eine idee woran das liegen könnte?
 
	
	
	
		
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		07.02.2009, 21:15 
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 07.02.2009, 21:16 von Crystal.)
	
	 
		Abend. Kein Wunder, denn in der Sternenschweif-Rubrik werden nur Fragen zum Spielablauf behandelt, aber keine technischen. Dafür haben wir den DOSBox-Bereich, wohin ich deine Frage jetzt verschoben habe.
 Welche DOSBox-Version hast du denn?
 
	
	
	
		
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		oh wusst ich net. Das Forum ist einfach zu umfangreich sry.
 Ich benutze Dosbox 0.72
 
	
	
	
		
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		Vielleicht hast du Sternenschweif zuviel Speicher in der DOSBox vorgegeben. 16 MB RAM oder 32 MB RAM sind ausreichend genug. Mehr ist nicht empfehlenswert.Wenn es daran nicht liegt, poste den Inhalt der dosbox.conf aus dem DOSBox-Verzeichnis. Ist eine reine Textdatei, die man mit Notepad öffnen kann.
 
	
	
	
		
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		einfach hier rein kopieren oder per pm oder sowas? weil is ja sehr umfangreich die config.
	 
	
	
	
		
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		Einfach hier reinkopieren, damit es auch andere sehen können.
	 
	
	
	
		
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		ok aber wie gesagt ist sehr lang:
 # This is the configurationfile for DOSBox 0.72.
 # Lines starting with a # are commentlines.
 # They are used to (briefly) document the effect of each option.
 
 [sdl]
 # fullscreen -- Start dosbox directly in fullscreen.
 # fulldouble -- Use double buffering in fullscreen.
 # fullresolution -- What resolution to use for fullscreen: original or fixed size (e.g. 1024x768).
 # windowresolution -- Scale the window to this size IF the output device supports hardware scaling.
 # output -- What to use for output: surface,overlay,opengl,openglnb,ddraw.
 # autolock -- Mouse will automatically lock, if you click on the screen.
 # sensitiviy -- Mouse sensitivity.
 # waitonerror -- Wait before closing the console if dosbox has an error.
 # priority -- Priority levels for dosbox: lowest,lower,normal,higher,highest,pause (when not focussed).
 #             Second entry behind the comma is for when dosbox is not focused/minimized.
 # mapperfile -- File used to load/save the key/event mappings from.
 # usescancodes -- Avoid usage of symkeys, might not work on all operating systems.
 
 fullscreen=false
 fulldouble=false
 fullresolution=original
 windowresolution=original
 output=surface
 autolock=true
 sensitivity=100
 waitonerror=true
 priority=higher,normal
 mapperfile=mapper.txt
 usescancodes=true
 
 [dosbox]
 # language -- Select another language file.
 # memsize -- Amount of memory DOSBox has in megabytes.
 # machine -- The type of machine tries to emulate:hercules,cga,tandy,pcjr,vga.
 # captures -- Directory where things like wave,midi,screenshot get captured.
 
 language=
 machine=vga
 captures=capture
 memsize=16
 
 [render]
 # frameskip -- How many frames DOSBox skips before drawing one.
 # aspect -- Do aspect correction, if your output method doesn't support scaling this can slow things down!.
 # scaler -- Scaler used to enlarge/enhance low resolution modes.
 #           Supported are none,normal2x,normal3x,advmame2x,advmame3x,hq2x,hq3x,
 #                         2xsai,super2xsai,supereagle,advinterp2x,advinterp3x,
 #                         tv2x,tv3x,rgb2x,rgb3x,scan2x,scan3x.
 #           If forced is appended (like scaler=hq2x forced), the scaler will be used
 #           even if the result might not be desired.
 
 frameskip=0
 aspect=false
 scaler=tv3x
 
 [cpu]
 # core -- CPU Core used in emulation: normal,simple,dynamic,auto.
 #         auto switches from normal to dynamic if appropriate.
 # cycles -- Amount of instructions DOSBox tries to emulate each millisecond.
 #           Setting this value too high results in sound dropouts and lags.
 #           You can also let DOSBox guess the correct value by setting it to max.
 #           The default setting (auto) switches to max if appropriate.
 # cycleup   -- Amount of cycles to increase/decrease with keycombo.
 # cycledown    Setting it lower than 100 will be a percentage.
 
 core=auto
 cycles=auto
 cycleup=500
 cycledown=20
 
 [mixer]
 # nosound -- Enable silent mode, sound is still emulated though.
 # rate -- Mixer sample rate, setting any devices higher than this will
 #         probably lower their sound quality.
 # blocksize -- Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering
 #              but sound will also be more lagged.
 # prebuffer -- How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize.
 
 nosound=false
 rate=22050
 blocksize=2048
 prebuffer=10
 
 [midi]
 # mpu401      -- Type of MPU-401 to emulate: none, uart or intelligent.
 # device      -- Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
 #                This can be default,alsa,oss,win32,coreaudio,none.
 # config      -- Special configuration options for the device. In Windows put
 #                the id of the device you want to use. See README for details.
 
 mpu401=intelligent
 device=default
 config=
 
 [sblaster]
 # sbtype -- Type of sblaster to emulate:none,sb1,sb2,sbpro1,sbpro2,sb16.
 # sbbase,irq,dma,hdma -- The IO/IRQ/DMA/High DMA address of the soundblaster.
 # mixer -- Allow the soundblaster mixer to modify the DOSBox mixer.
 # oplmode -- Type of OPL emulation: auto,cms,opl2,dualopl2,opl3.
 #            On auto the mode is determined by sblaster type.
 #            All OPL modes are 'Adlib', except for CMS.
 # oplrate -- Sample rate of OPL music emulation.
 
 sbtype=sb16
 sbbase=220
 irq=7
 dma=1
 hdma=5
 mixer=true
 oplmode=auto
 oplrate=22050
 
 [gus]
 # gus -- Enable the Gravis Ultrasound emulation.
 # gusbase,irq1,irq2,dma1,dma2 -- The IO/IRQ/DMA addresses of the
 #            Gravis Ultrasound. (Same IRQ's and DMA's are OK.)
 # gusrate -- Sample rate of Ultrasound emulation.
 # ultradir -- Path to Ultrasound directory.  In this directory
 #             there should be a MIDI directory that contains
 #             the patch files for GUS playback.  Patch sets used
 #             with Timidity should work fine.
 
 gus=true
 gusrate=22050
 gusbase=240
 irq1=5
 irq2=5
 dma1=3
 dma2=3
 ultradir=C:\ULTRASND
 
 [speaker]
 # pcspeaker -- Enable PC-Speaker emulation.
 # pcrate -- Sample rate of the PC-Speaker sound generation.
 # tandy -- Enable Tandy Sound System emulation (off,on,auto).
 #          For auto Tandysound emulation is present only if machine is set to tandy.
 # tandyrate -- Sample rate of the Tandy 3-Voice generation.
 # disney -- Enable Disney Sound Source emulation. Covox Voice Master and Speech Thing compatible.
 
 pcspeaker=true
 pcrate=22050
 tandy=auto
 tandyrate=22050
 disney=true
 
 [joystick]
 # joysticktype -- Type of joystick to emulate: auto (default), none,
 #                 2axis (supports two joysticks,
 #                 4axis (supports one joystick, first joystick used),
 #                 4axis_2 (supports one joystick, second joystick used),
 #                 fcs (Thrustmaster), ch (CH Flightstick).
 #                 none disables joystick emulation.
 #                 auto chooses emulation depending on real joystick(s).
 # timed -- enable timed intervals for axis. (false is old style behaviour).
 # autofire -- continuously fires as long as you keep the button pressed.
 # swap34 -- swap the 3rd and the 4th axis. can be useful for certain joysticks.
 # buttonwrap -- enable button wrapping at the number of emulated buttons.
 
 joysticktype=auto
 timed=true
 autofire=false
 swap34=false
 buttonwrap=true
 
 [serial]
 # serial1-4 -- set type of device connected to com port.
 #              Can be disabled, dummy, modem, nullmodem, directserial.
 #              Additional parameters must be in the same line in the form of
 #              parameter:value. Parameter for all types is irq.
 #              for directserial: realport (required), rxdelay (optional).
 #              for modem: listenport (optional).
 #              for nullmodem: server, rxdelay, txdelay, telnet, usedtr,
 #                             transparent, port, inhsocket (all optional).
 #              Example: serial1=modem listenport:5000
 
 serial1=dummy
 serial2=dummy
 serial3=disabled
 serial4=disabled
 
 [dos]
 # xms -- Enable XMS support.
 # ems -- Enable EMS support.
 # umb -- Enable UMB support.
 # keyboardlayout -- Language code of the keyboard layout (or none).
 
 xms=true
 ems=true
 umb=true
 keyboardlayout=gr
 
 [ipx]
 # ipx -- Enable ipx over UDP/IP emulation.
 
 ipx=false
 
 [autoexec]
 # Lines in this section will be run at startup.
 
 mount c "d:\dos\platte"
 mount d "e:\" -t cdrom -ioctl
 
	
	
	
		
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		08.02.2009, 11:22 
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 08.02.2009, 11:23 von Crystal.)
	
	 
		Ändere den Wert bei joysticktype von auto auf none ab.Versuch mal zu spielen und wenn es immer noch zu Abstürzen kommt, dann ändere den scaler-Wert von tv3x auf normal2x ab und bei usescancodes=true trägst du den Wert false ein.
 
	
	
	
		
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		08.02.2009, 11:28 
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 08.02.2009, 11:31 von Kalchas.)
	
	 
		mach ich dirkt vielen dank für deine Hilfe. Es kann etwas dauern bis es abstürzt also net wundern wenn es etwas dauert bis ich wieder schreibe....öhm...ok ich weiß gar net ob heute noch zum spielen komme muss nämlich weg. Danke nochmal ich teste das haus sobald ich kann.
	 
	
	
	
		
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		ich hab nu auf einma nen ganz neuen Fehler. Im Kampf sehe ich auf einma weder meine Figuren noch die Feinde. Und auf einma hab ich keine Musik mehr. gab es sowas schon mal?
	 
	
	
	
		
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		Den Fehler kenne ich leider nicht. Hast du meine Änderungen bereits durchgeführt? Wenn ja, bereinigt sich der Fehler dadurch, wenn du die Änderungen rückgängig machst?
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