dsa2 - Druckversion +- Crystals-DSA-Foren (https://www.crystals-dsa-foren.de) +-- Forum: Allgemeines zur Nordlandtrilogie DOS (https://www.crystals-dsa-foren.de/forumdisplay.php?fid=20) +--- Forum: DOSBox, DFend und andere Hilfsprogramme (https://www.crystals-dsa-foren.de/forumdisplay.php?fid=22) +--- Thema: dsa2 (/showthread.php?tid=1356) |
dsa2 - EnemyUnknown - 17.07.2008 hi, ich habe schon viele sachen gelesen wie ich dsa2 zum laufen bringen sollte unter dosbox d-fend etc. habe es aber nicht gebacken bekommen... jetzt suche ich hilfe!!! habe dosbox version 0.72 englisch dfend version 0.4.1 deutsch starte dfend und da starte ich dann die dos box, so nun wechsle ich auf d: gebe instcd ein und das spiel wird auf c:\SCHWEIF installiert, wenn ich es nun über dfend/dosbox das spiel also dann c:/scheif dann schweif zum starten möchte sagt er cfg kann das cdrom laufwerk nicht finden etc. so nun lese ich hier von einstellungen und profilen etc. habe davon keine ahnung da viele bilder hier von englischen versionen kommen oder von älteren versionen-.- kann mir jemand bitte idioten sicher erklären wie ich das2 zum laufen bringe... ??? habe vista buissnes 32bit. RE: dsa2 - Borbaradwurm - 17.07.2008 Versuchs mal mit: NLT mit DosBox unter Vista - so geht's. RE: dsa2 - EnemyUnknown - 18.07.2008 oki doki hab es jetzt mit dosbox 0.65 version installiert und es läuft kann chars erstellen und den tempel verlassen dann kommt der elf auf mich zu textet ich drück es weg dann kommt der lade bildschirm und fertig er hängt sich auf... habe bei den einstellungen auch schon getestet bei fullresolution=original "640x480einzufügen" selbes problem... hier meine einstellungen: # fullscreen -- Start dosbox directly in fullscreen. # fulldouble -- Use double buffering in fullscreen. # fullresolution -- What resolution to use for fullscreen: original or fixed size (e.g. 1024x768). # windowresolution -- Scale the window to this size IF the output device supports hardware scaling. # output -- What to use for output: surface,overlay,opengl,openglnb,ddraw. # autolock -- Mouse will automatically lock, if you click on the screen. # sensitiviy -- Mouse sensitivity. # waitonerror -- Wait before closing the console if dosbox has an error. # priority -- Priority levels for dosbox: lowest,lower,normal,higher,highest. # Second entry behind the comma is for when dosbox is not focused/minimized. # mapperfile -- File used to load/save the key/event mappings from. # usescancodes -- Avoid usage of symkeys, might not work on all operating systems. fullscreen=false fulldouble=false fullresolution=original windowresolution=original output=surface autolock=true sensitivity=100 waitonerror=true priority=higher,normal mapperfile=mapper.txt usescancodes=true [dosbox] # language -- Select another language file. # memsize -- Amount of memory dosbox has in megabytes. # machine -- The type of machine tries to emulate:hercules,cga,tandy,pcjr,vga. # captures -- Directory where things like wave,midi,screenshot get captured. language= machine=vga captures=capture memsize=16 [render] # frameskip -- How many frames dosbox skips before drawing one. # aspect -- Do aspect correction, if your output method doesn't support scaling this can slow things down!. # scaler -- Scaler used to enlarge/enhance low resolution modes. # Supported are none,normal2x,normal3x,advmame2x,advmame3x,advinterp2x,advinterp3x,tv2x,tv3x,rgb2x,rgb3x,scan2x,scan3x. frameskip=0 aspect=true scaler=hq3x [cpu] # core -- CPU Core used in emulation: simple,normal,full,dynamic. # cycles -- Amount of instructions dosbox tries to emulate each millisecond. # Setting this higher than your machine can handle is bad! # You can also let DOSBox guess the correct value by setting it to auto. # Please note that this guessing feature is still experimental. # cycleup -- Amount of cycles to increase/decrease with keycombo. # cycledown Setting it lower than 100 will be a percentage. core=dynamic cycles=10000 cycleup=500 cycledown=20 [mixer] # nosound -- Enable silent mode, sound is still emulated though. # rate -- Mixer sample rate, setting any devices higher than this will # probably lower their sound quality. # blocksize -- Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering # but sound will also be more lagged. # prebuffer -- How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize. nosound=false rate=22050 blocksize=2048 prebuffer=10 [midi] # mpu401 -- Type of MPU-401 to emulate: none, uart or intelligent. # device -- Device that will receive the MIDI data from MPU-401. # This can be default,alsa,oss,win32,coreaudio,none. # config -- Special configuration options for the device. In Windows put # the id of the device you want to use. See README for details. mpu401=intelligent device=default config= [sblaster] # sbtype -- Type of sblaster to emulate:none,sb1,sb2,sbpro1,sbpro2,sb16. # sbbase,irq,dma,hdma -- The IO/IRQ/DMA/High DMA address of the soundblaster. # mixer -- Allow the soundblaster mixer to modify the dosbox mixer. # oplmode -- Type of OPL emulation: auto,cms,opl2,dualopl2,opl3. # On auto the mode is determined by sblaster type. # All OPL modes are 'Adlib', except for CMS. # oplrate -- Sample rate of OPL music emulation. sbtype=sb16 sbbase=220 irq=7 dma=1 hdma=5 mixer=true oplmode=auto oplrate=22050 [gus] # gus -- Enable the Gravis Ultrasound emulation. # gusbase,irq1,irq2,dma1,dma2 -- The IO/IRQ/DMA addresses of the # Gravis Ultrasound. (Same IRQ's and DMA's are OK.) # gusrate -- Sample rate of Ultrasound emulation. # ultradir -- Path to Ultrasound directory. In this directory # there should be a MIDI directory that contains # the patch files for GUS playback. Patch sets used # with Timidity should work fine. gus=true gusrate=22050 gusbase=240 irq1=5 irq2=5 dma1=3 dma2=3 ultradir=C:\ULTRASND [speaker] # pcspeaker -- Enable PC-Speaker emulation. # pcrate -- Sample rate of the PC-Speaker sound generation. # tandy -- Enable Tandy Sound System emulation (off,on,auto). # For auto Tandysound emulation is present only if machine is set to tandy. # tandyrate -- Sample rate of the Tandy 3-Voice generation. # disney -- Enable Disney Sound Source emulation. pcspeaker=true pcrate=22050 tandy=auto tandyrate=22050 disney=true [bios] # joysticktype -- Type of joystick to emulate: none, 2axis, 4axis, # fcs (Thrustmaster) ,ch (CH Flightstick). # none disables joystick emulation. # 2axis is the default and supports two joysticks. joysticktype=auto [serial] # serial1-4 -- set type of device connected to com port. # Can be disabled, dummy, modem, directserial. # Additional parameters must be in the same line in the form of # parameter:value. Parameters for all types are irq, startbps, bytesize, # stopbits, parity (all optional). # for directserial: realport (required). # for modem: listenport (optional). # Example: serial1=modem listenport:5000 serial1=dummy serial2=dummy serial3=disabled serial4=disabled [dos] # xms -- Enable XMS support. # ems -- Enable EMS support. # umb -- Enable UMB support (false,true,max). xms=true ems=true umb=true [ipx] # ipx -- Enable ipx over UDP/IP emulation. ipx=false [autoexec] # Lines in this section will be run at startup. mount c c:\dosbox mount d d:\ -t cdrom -usecd 0 -ioctl c: cd\ cd \SCHWEIF\ RE: dsa2 - Crystal - 18.07.2008 Hallo EnemyUnknown, setz mal mit Notepad den joysticktype von auto auf none. Und statt usecd 0 trägst du usecd 1 ein. RE: dsa2 - EnemyUnknown - 18.07.2008 danke für die schnelle antwort, habs geändert immer noch das selbe problem nach dem gespräch hängt er sich auf... RE: dsa2 - DeGraine - 18.07.2008 Hab mal meine DosBox 0.72-Konfig für DSA 2, die unter Vista (allerdings nicht business) rausgekramt. Muss dazu sagen: Defend benutze ich für DSA nie, sondern nur Dosbox direkt Die Unterscheidet sich von deiner eigentlich nur in einem Punkt: scaler=hq3x habe ich das auf scaler=normal2x eingestellt. RE: dsa2 - EnemyUnknown - 19.07.2008 habs hinbekommen und bin schon fleißig am zocken, @all |